Friday, August 19, 2011

SALUT BUAT ANDA YANG BERANI.......



Tangan di atas lebih baik dari pada tangan di bawah...memberi itu lebih baik dari pada menerima..kemarin 19 agustus 2011,ketika akan ke rumah saudara,saya sempat singgah di sebuah mall.di sana ada program derma(donor)darah....seumur hidup saya belum pernah menjadi penderma...dan rasanya belum terfikir kapan saya bisa menjadi penderma darah..karena saya fobia pada jarum suntik....(hehehe...).bahkan jika saya lagi sakit seperti apa pun selagi masih mampu bertahan maka saya akan bertahan supaya tidak sampai bertemu yang namanya jarum suntik...meskipun begitu,setiap setahun sekali saya harus menjalani satu rutinitas medical check-up,sebelum re-new permit kerja...andai kata bisa di wakilkan mungkin saya lebih memilih di wakili saja..untuk di ambil darah yang hanya satu sedotan suntikan saja saya harus melewati fasa panas dingin dan berdebar-debar,apa lagi yang harus di ambil sampai satu kantong plastik..oh no....???!!.walaupun mbak perawat nya cantik secantik luna maya ataupun lady gaga.....saya masih akan berfikir 2 atau 3 kali lagi..bukan karena saya pelit untuk memberi..tapi merasa ngeri....untuk itu saya haturkan penghargaan yang setinggi-tingginya buat anda yang telah berani menderma kan darah anda.......salutttttttt...saya kagum dengan anda....


Batu Pahat Mall 18/08/2011


3 comments:

  1. saya dah alami 3 kali derma darah. pertamanya pada umur 18 masa memula memasuki universiti. ada program derma darah pada ketika itu. tidak sakit mana pun. cubalah. ianya bagus untuk kesihatan. diri akan rasa kembali segar.

    ReplyDelete
  2. ehmmmm..betolkah tak sakit nie cikgu...?'sal amik yg sikit tu pun rase tak selesa laa.....ada syarat2 lain tak untuk jadi penderma darah nie cikgu..?tak takut lepas amik tu darah jadi berkurangkah..?

    ReplyDelete
  3. darah takkan berkurangan. malah buat kita lebih sihat. darah yg keluar akan ganti dgn darah baru yg terhasil dr makanan dan tisu2 dlm badan kita... cubalah...hasilnya pasti kamu rasa lebih sihat

    ReplyDelete